Pluggtips!

Tänkte skriva ett inlägg om hur man pluggar på ett så bra sätt som möjligt , för jag tror nämligen att det är många fler än jag som länge har haft problem med att komma på hur saker ska fastna i huvudet till ett prov eller läxförhör eller liknande , så jag kommer alltså att skriva lite olika saker och då jag testat dem eller om jag redan har det så ska jag Betygsätta det , ni får även säga vad ni tycker om pluggsätten och om ni har egna bra sätt som ni vill dela med er!

Lysna in det
jag tänkte såhär att jag brukar lyssna nästan HELA tiden på musik , och det är så jag lär mig låtar , att lyssna om på dem hela tiden . Så man spelar helt enkelt in frågor/glosor tex och svar på mobilen med sin egen röst alltså och kanske går på promenad med headsettet och så går man och lyssnar om och om igen på frågorna/glosorna.
Detta skall jag testa inför mina läxförhör som kommer!


Plugga med vänner
Plugga med vänner har inte fungerat på mig , det är nog dock för att jag är för sprallig och inte kan få lugnet för att sätta mig och plugga. I skolan på frågor går det bra men inte utanför skolan. Men jag hör hört att detta är ett bra sätt att plugga! Att sätta sig , kanske på ett bibliotek med dem kompisar man kanske ska plugga med. Man hjälper varandra och pluggar helt enkelt tillsammans. Svårare än så är det inte. Hur som helst så kan det vara ett bra sätt att belöna sig med EFTER att hitta på något roligt?


Musiken hjälper dig

Jag frågade många om hur deras pluggningssätt var , och de flesta som jag frågade sa antingen att de inte hade något bra sätt och de andra sa att man ska sitta och mer eller mindre "dryga" musik samtidigt som du pluggar. Det är det enda sättet som jag än så länge tycks varit bäst av det jag tesat men jag tror det nog är mest bara för att jag inte kan leva utan musik ? Men hur som helst , sätt på en bra låt eller fixa en playlist som du lyssnar på medans du pluggar , sjung med om du vill , det är ganska kul de med haha! Men sätt dig helt enkel i "lugn och ro" och sätt på musik och plugga . Då tänker du oftast inte på hur jobbigt läxorna är!





Här kom det lite tips på hur man kan plugga , vad tycker ni? Vill ni att jag ska ha sådana här saker oftare? :D
Komentera så jag får veta! <3
ps. Det finns även jättebra sidor på datorn som tex glosor.eu eller glosboken.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0