20 frågor om bloggning

1 - Hur länge har du bloggat?

Cirka 4 år

 

2 - Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga?

Hade inte sån stor uppfattning av det, började väl bli lite intresserad över att föra en dagbok över nätet


3 - Vilken var den första blogg du förälskade dig i?

Kissies och Paows


4 - Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?

I den verkliga början var det mycket text, lite bilder, jag var fyra år yngre och det märks, mycket mer känslor, exakt om vad som har hänt under dagen osv. Inget jag ångrar direkt så men inget jag skulle skriva om idag.


5 - Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?

några stycken


6 - Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?

Drygt 99% är nog dagboksbloggar och resterande ämnesbloggar


7 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.

Ingen aning faktist


8 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.

Ingen aning


9 - Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?

Roligt men lite jobbigt då det ibland tar upp mycket tid


10 - Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?

Ja det tror jag, jag öppnar mig inte helt i bloggen men jag är ändå mig själv.


11 - Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?

Ne jag tycker jag har hittat en behaglig gräns som håller


12 - Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.

Pojkvänner och allmänna hemlisar.


13 - I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?

ingen aning


14 - Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?

Jaa det tror jag, men i olika grad beroende på hur personlig personen i fråga är på sin blogg.


15 - Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?

nej.


16 - Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?

Ja, om man blir för beroende och kanske även om man skriver för mycket om sitt privatliv.


17 - Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar

Ja jag har fått elaka komentarer.


18 - Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?

ja.


19 - Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?

Det är väl mest det med tiden det tar upp, att man kan förlora lite andra saker pga att man ägnar lite för mycket tid åt det ibland.


20 - Tror du att du fortfarande bloggar om två år?

Möjligtvis, men det beror helt på hur livet ser ut då. Men jag tycker det är ett bra sätt att ha kontakt med andra, hitta andra med samma intressen som en annan, få dela med sig av det man tycker och tips om saker.


Kommentarer
Postat av: Linn

SV; jo jag mår bra tack! hur är det själv? :) va sn'ällt att du frågade ;) <3

2011-06-30 @ 19:47:56
URL: http://lilso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0