Cred till den som läser allt


Och visst, jag är 14 år, men jag tar ändå kärlek seriöst. Oavsett ålder så jag tror verkligen att man kan känna riktigt kärlek när man är i tonåren. Det är inte bara ett datum och tre simpla ord för mig. Det är så mycket mer än så. Att verkligen verkligen älska någon är ju i princip att lägga sitt liv framför någon annans fötter... (självklart finns det gränser, men ni fattar vinken). Kärlek är en extremt stark känsla som folk hela tiden slarvar med, tycker jag. Nu känns det som att "jag älskar dig" inte har någon betydelse. Folk säger att man inte ska säga att man hatar något eller någon, för det är ett så stark ord. Men älskar då? Det är också ett starkt ord. En kraftfull känsla. Starkare än hat, enligt mig. För kärlek kan döda. Det kan inte hat. Man vill ju inte dö för den man hatar, eller hur? Men när det kommer till kärlek, då är man i princip beredd för att dö för dom man älskar. Liksom, jag skulle kunna dö för min mamma och min lillasyster. Alla i min familj. Jag skulle kunna dö för Frida,Linda och folk i min klass, faktiskt. För jag älskar dom allihop. Älskar dom så grymt mycket, att jag inte sätter mig själv framför dom. Jag skulle aldrig klara av att göra det.

Kommentarer
Postat av: linda

awww älskar dig andrea!! <3 ;)

2011-07-11 @ 19:55:11
URL: http://linddiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0